Nikt nie przywiązuje tak dużej wagi do wizualnej strony swojego biznesu jak marki fashion. Dlatego w tym konkretnym projekcie mieliśmy dużo możliwości do wykazania się pod względem designu oraz kreacji. Projekt był dla nas szczególnie ciekawy, dlatego że mieliśmy okazję tworzyć go z klientem od samego początku powstania biznesu, dokładając swoją cegiełkę do jego rozwoju.
Zaczęliśmy od ustalenia założeń związanych z marką Wannabreak. Kolorowe skarpetki, a szczególnie takie “nie-do-pary” rządzą się swoimi własnymi prawami, dlatego cały wizerunek może być niesztampowy. Razem z klientem określiliśmy grupę docelową, scharakteryzowaliśmy idealnego klienta, stworzyliśmy persony, po czym przeszliśmy do projektowania logo oraz identyfikacji wizualnej. Żywe kolory, energetyczny styl i motyw przewodni łamania stereotypów (nadal mówimy o różnych skarpetkach tworzących parę) doprowadził do uzyskania poniższego rezultatu.
Pierwsze elementy identyfikacji marki zostały przygotowane, ale w międzyczasie musiał powstać też produkt. Jak to bywa w przypadku marki odzieżowej, nie jeden a kilkanaście już na samym początku, w różnych wariantach rozmiaru. Oczekiwania klienta były jasne, każda para składa się z dwóch wzorów, które przedstawiają uzupełniający się motyw graficzny, z zachowaniem zbliżonej kolorystyki. Specyfika projektów graficzny przygotowywanych dla potrzeb produkcji na maszynach dziewiarskich, rządzi się zupełnie innymi prawami niż np. przy nadrukach na T-shirty. Ograniczona liczba kolorów czy specyficzna rozdzielczość wzoru są tutaj kluczowe.
Jeżeli mówimy o sprzedaży online, to jest to mocno utrudnione bez posiadania własnego sklepu marki. Z pewnością możemy próbować korzystać z marketplace typu Allegro czy Facebooka, jednak docelowo własny sklep to must-have. Rozważając opcje wyboru platformy zasugerowaliśmy budowę sklepu opartego na Woocommerce (WordPress), który jest stosunkowo szybki we wdrożeniu oraz pozwala na odpowiednie dostosowanie do potrzeb małego sklepu internetowego. Ważna była także integracja z paczkomatami, modułem przesyłek kurierskich czy modułem fakturowania.
W trakcie prac programistycznych nad stroną, zajęliśmy się przygotowaniem dla klienta sesji edytorialowej czyli tzw. lookbook’a. Znaleźliśmy modeli, odpowiednią lokalizację, a także zorganizowaliśmy doświadczonego fotografa, z którym stworzyliśmy plan sesji oraz opisaliśmy założenia. Po ponad 8h sesji udało się zrealizować wszystkie ujęcia, który były potrzebne. Kto powiedział, że nie można łączyć pasji z zabawą? Dlatego jeszcze chętnie podzielimy się zdjęciami z backstagu.
Facebook i Instagram to absolutny must have dla marki odzieżowej. Nie inaczej było w przypadku Wannabreak. Mając już kompletne materiały z sesji mogliśmy przejść do finalnej fazy wejścia naszego klienta na rynek. Stworzyliśmy fanpage na Facebooku oraz profil na instagramie, uzupełniliśmy cover photo, avatary i dodaliśmy trochę contentu, a następnie przeszliśmy do promocji płatnej w social media w dobrze znanym modelu PPC (Pay per click). Influencerzy to jeden z trendów, który w ostatnich latach nabierał coraz większego znaczenia, dlatego także przy tym projekcie, jednym z kroków było nawiązanie współpracy z osobami, które pomogą w promocji marki. Nie jest niczym szczególnie tajnym to, że część mikro-influencerów z mniejszą liczbą followersów chętnie podejmuję współpracę barterową, polegającą na dodaniu zdjęcia w zamian za produkt.
Wejście nowej marki na rynek nigdy nie jest czymś prostym. Z pewnością, w niektórych branżach jest łatwiejsze, jednak nadal dotarcie do szerokiego grona odbiorców stanowi wyzwanie. Przechodząc przez wszystkie początkowe etapy tworzenia marki Wannabreak, pomogliśmy stworzyć wyjątkową markę odzieżową, która z powodzeniem trafia do odbiorców B2C oraz B2B, a także jako agencja zbudowaliśmy długoterminową relację z naszym zadowolonym klientem.