Nasza współpraca z organizatorem wydarzenia trwa już od 2017 roku, co pozwoliło nam na stworzenie długoterminowej strategi marketingowej. W trakcie tego czasu podjęliśmy udaną próbę wdrożenia działań, w celu stworzenia bardziej spójnych kreacji, a także stworzenia większej rozpoznawalności wydarzenia w branży.
więcejMają skupioną grupę odbiorców w grupach na facebooku związanych z branżą, jednak nie bezpośrednio związanych z samym kongresem, ważne było stworzenie marki i identyfikacji jednoznacznie kojarzącej się z wydarzeniem.
Na początku musieliśmy zadać sobie pytanie – stały szablon graficzny czy zróżnicowane formy w zależności od wydarzenia i pory roku, w którym się odbywa? W przypadku kongresu, razem z klientem postawiliśmy na różnorodność z pewnymi elementami wspólnymi. Nowa kreacja wizualna, nie pozwalała na szybkie znudzenie i ignorowanie materiałów publikowanych w social media, z drugiej strony elementy wspólne, pozwalały na szybką identyfikację wydarzenia z renomowanym organizatorem oraz utrzymanie zaufania zdobytego w trakcie poprzednich edycji.
Budowanie marki wokół wydarzeń stanowi nie lada wyzwanie, także ze względu na możliwe wyczerpanie tematu czy wtórność eventów. Szczególnie w ostatnich latach kiedy liczba wydarzeń gwałtownie wzrosła, jeszcze ważniejszym stało się stworzenie rozpoznawalności. Przykład Ogólnopolskiego Kongresu Kosmetologii Estetycznej jest idealnym przykładem, że nawet w tak trudnej branży identyfikacja wizualna potrafi mieć realny wpływ na rozwój biznesu, a także przekładać się na wzrost liczby sprzedanych biletów czy większą liczbę zainteresowanych sponsorów. O czym sami mogliśmy się przekonać, kiedy zostaliśmy zaproszenie jako jeden z wystawców.