Jak generować Leady B2B?

Jeśli znalazłeś się w tym miejscu to zapewne już wiesz czym jest lead sprzedażowy i jak ważne jest ich pozyskiwanie dla Twojej organizacji.
Ale jak to robić skutecznie i co najważniejsze z zyskiem?

  1. E-mail – Cold Mailing
    Jedna z najpopularniejeszych form aktywnego pozyskiwania leadów czyli cold mailing. Brzmi prosto, jednak już na wstępie czeka na nas pierwszy problem. Do kogo? Co napisać? Czy w pierwszym mailu od razu próbować coś sprzedać?

    Kampania cold-mailingowa w założeniu powinna składać się z kilku etapów. Zaczynając od pierwszej wiadomości wstępnej, kończąc na 3- 5 follow-up’ach wysyłanych w odpowiednich odstępach czasowych. Wszystko dlatego, że nie zawsze w ogóle zostaniemy zauważeni, a dzięki nawiązaniom do wcześniejszych wiadomości zwiększamy swoje szanse na wzbudzenie zainteresowania.

    Chcemy wysłać mailing, ale czy uda nam się stworzyć dobrą wiadomość nie wiedząc kto jest odbiorcą?
    Niekoniecznie – słowo klucz personalizacja. Załóżmy, że naszą usługą jest software z rozwiązaniami dla branży transportowej. W takim przypadku wybór Managera Logistyki jako adresata, zamiast ogólnego maila biuro@trans.xxx daje nam kilka dodatkowych “punktów”.
    Dlaczego? Powodów jest kilka – personalne przywitanie, możliwość nawiązania do niedawnych wydarzeń / wystąpienia publicznego / konferencji, a co najważniejsze problemów, które my jako firma możemy zniwelować, rozwiązać lub po prostu sprawić, że znikną…

    Powyższy akapit po części już odpowiedział na pytanie co można zawrzeć w takim mailu, choć oczywiście dobrze jest też wspomnieć kim jesteśmy – bez przesadnych przechwałek, jednak jest jeszcze coś – powód dla którego się kontaktujemy?

    I tu wchodzi na scenę CTA (Call-to-Action). Propozycja spotkania, skype meetingu, zwykłej rozmowy telefonicznej, a może wspólnego spędzenia przerwy kawowej na jednej z konferencji – po prostu clue naszej wiadomości.

  2. Content Marketing is still the King.
    Mamy wrażenie, że content marketing w ostatnich latach stał się jedną z najpopularniejszych fraz wśród marketerów – i ma to swoje powody.

    Tworzenie merytorycznych, wysokich jakościowo treści może być kluczowe dla naszego biznesu i ilości pozyskiwanych leadów. Bo jak lepiej pokazać nasze doświadczenie i umiejętności, niż pisząc artykuł, o którym będzie mówić się w naszym branży?

    Nie trzeba zaczynać od razu z wysokiego c. Rzetelnie napisane treści przyczynią się do wzrostu ruchu organicznego, a stąd już tylko jeden krok do zwiększenia liczby przychodzących leadów.

    Budowanie pozycji eksperta może być kluczowe szczególnie w niszowych branżach, gdzie publikacje internetowe nie są tak liczne.

    Czy warto w takim razie dzielić się wiedzą i częściowo także swoim know-how? Tak, bo nasz czytelnik, pomimo naszych wysiłków, może woleć skorzystać z usług eksperta, zamiast robić to na własną rękę. Dodatkowo poznaje także w pewien sposób specyfikę naszej pracy oraz doświadczenie, które za tym idzie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *